Bestyrelsesmøde 10/10!

Drastiske beslutninger:
Bestyrelsen er af GF blevet pålagt at foreslå en afløser til (old)Nordisk Turnering, som definitivt har mistet sin appel til medlemmerne med alt for få deltagere de senere år. Der er blevet lyttet til forslag af enhver art. De fleste går på lidt hurtigere skak - uden at det bliver useriøst.

Vi forsøger efter Klubturneringen (slut omkring primo februar, sæsonplan følger snarest) at spille en 7-runders turnering med klasseinddeling alle-mod alle efter styrke, nederste gruppe Monrad, således at der spilles to partier pr. aften mod samme modstander med forskellig farve. Altså et system som Klubturneringen, men med 45 minutter på klokken - hurtigskak! Hastige afgørelser kan sikkert føre til noget lynskak inde ved siden af - noget vi næsten har glemt.

EMTen afholdes igen i 2007, men det bliver SIDSTE GANG!! Organisationen er slidt op, og vi anbefaler naboklubber at overtage terminen og konceptet. Det har været sjovt, lærerigt....og benhårdt. Vi foretrækker at slutte, mens det går godt.

Slutteligt vil vi starte næste års sæson i august den sædvanlige tirsdag, men enten med lidt hurtigskak eller måske en "venskabskamp" f.ex. mod Centrum! Hvis de da ikke holder Esbjerg Bymesterskab....Efter en sådan opvarmningstirsdag starter Byturneringen - vel sagtens åben for hele Ny Esbjerg Kommune?

Turneringsplanen for vinterens Holdturnering er klar

Det blev forsømt i det hurtige referat fra Byturneringen at lykønske Jan Rosenberg. Efter en del års forsøg kan Jan nu kalde sig mesterspiller - ny rating 1911! Knud Jespersen var også tæt på, 1895, så det kan næppe vare længe før også Knud passerer den magiske grænse.
En vellykket Byturnering er ovre. Der blev hygget i lokalerne et par timer (og spillet noget halvsløjt lynskak!). Der er pause til 24/10, hvor Klubturneringen starter op med forhåbentlig 24-30 deltagere.

Peder Pharsen og Hans Erik Leimand gjorde det godt i GP Syd, som startede op i lørdags i Bov: De to ripensere placerede sig som nr 2 og 3 i 1. Klasse og vandt således præmie og en masse GP-points til senere brug. Se omtale og resultater på

Tønder

Ribe Skakklub tilmelder 6 hold til holdturneringen i vinterhalvåret:

1. Division (det er landets næstfineste række!)
M-rækken (hovedkredsens øverste række)
A-rækken
C-rækken (evt. B, hvis der er plads)
C-rækken